16
Mar
2017

Greenpeace razkriva plastični odtis največjih svetovnih proizvajalcev brezalkoholnih pijač

Greenpeace iz Velike Britanije je opravil prvo celostno študijo o plastičnem odtisu šestih vodilnih znamk na trgu brezalkoholnih pijač ter njihovih politikah: Coca-Cola, PepsiCo, Suntory, Danone, Dr Pepper Snapple in Nestlé.

Kljub temu, da so plastenke eden največjih virov onesnaževanja oceanov s plastiko, poročilo kaže na velik primanjkljaj ukrepov industrije brezalkoholnih pijač pri preprečevanju tega, da bi njihove plastenke končale v morjih.

»Rezultati so presenetljivi,« ugotavlja Louise Edge, aktivistka za oceane pri Greenpeace VB. »Če želimo zaščititi naše oceane, je jasno, da bo treba končati obdobje plastike za enkratno uporabo. Ta podjetja bi morala nemudoma odločno ukrepati.«

Plastenka na morski gladini Firth of Forth, Škotska. Foto:  © Greenpeace

Glavne ugotovitve:

  • Od šestih anketiranih podjetij jih pet skupaj proda čez dva milijona ton plastenk letno, enako, kot tehta več kot 10.000 sinjih kitov.
    • Največja znamka, Coca-Cola, ni hotela razkriti podatkov o svojem plastičnem odtisu, torej je skupna številka še precej višja.
    • Vštevši še plastično embalažo za potrebe logistike in trgovine, se celotna količina plastike poveča na 3,6 milijona ton na leto (brez podatkov Coca-Cole).
  • Omenjenih šest podjetij skupaj uporablja le za 6,6 % vsebnosti reciklirane plastike v svojih plastenkah. In to kljub temu, da izdelujejo plastenke, ki jih je v celoti mogoče reciklirati, in da vso odgovornost za reciklažo prenesejo na potrošnika.
  • Niti eno v študijo vključenih podjetij nima zavez, ciljev ali načrta za zmanjšanje količine plastenk za enkratno uporabo.
  • Tretjina raziskanih podjetij nima določenih globalnih ciljev povečanja vsebnosti reciklirane plastike v plastenkah in nobeno nima niti namena, da bo doseglo 100 % vsebnosti reciklirane plastike v ambiciozno zastavljenem roku.
  • Štiri podjetja pri oblikovanju izdelka in razvoju ne upoštevajo vpliva svojih plastičnih odpadkov na oceanske ekosisteme.
  • V zadnjih desetih letih so proizvajalci brezalkoholnih pijač nenehno zniževali uporabo embalaže za večkratno uporabo ter namesto tega zviševali količino plastenk za enkratno uporabo.
  • Dve tretjini proizvajalcev ima notranjo politiko, ki nasprotuje uvajanju depozitnih oziroma kavcijskih shem za embalažo za pijače. Takšni sistemi so po svetu pospešili stopnjo zbiranja in recikliranja do 80 %, v Nemčiji celo do 98 %.

Louise Edge, aktivistka za oceane pri Greenpeaceu v Veliki Britaniji, pravi:

»Naše življenje je zasičeno s plastiko za enkratno uporabo. V oceanih vsako leto konča 12 milijonov ton teh reči, ki škodujejo življenju v morjih, širijo nevarne kemikalije in potrebujejo stoletja, da se razgradijo. Vemo, da so plastenke ogromen onesnaževalec morij, in samo v Veliki Britaniji jih letno v okolje odvržemo več kot 16 milijonov.«

»Ni torej dovolj že to, da največji proizvajalci brezalkoholnih pijač na svetu pridelajo milijone ton plastenk za enkratno uporabo. Nato za svoj vpliv na okolje še krivijo vse druge. Ob rezultatih poročila smo ostali odprtih ust. Če želimo zaščititi naše oceane, bo brez dvoma treba končati obdobje plastike za enkratno uporabo. Podjetja morajo nemudoma začeti s korenitimi spremembami: opustiti uporabo plastenk za enkratno uporabo, povečati delež embalaže za večkratno uporabo in poskrbeti, da je to, kar ostane, narejeno iz plastike s 100 % vsebnostjo recikliranih materialov.«

Povezava na poročilo Bottling It: the failure of major soft drinks companies to address ocean plastic pollution.

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
$10 $20 $30
Name *
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
Loading...