05
Okt
2018

FreiburgCup

Zgodba FreiburgCup (Freiburgškega lončka) ali kako se je mesto znebilo kavnih lončkov za enkratno uporabo dokazuje, da so Zero Waste alternative lahko uspešne tudi v praksi.

Freiburg šteje 250.000 meščanov, meji na turistično pokrajino Črni gozd in se zaradi svojih številnih ekološko usmerjenih uspešnih praks ponosno ponaša z nazivom »Najbolj zeleno mesto Nemčije«. Kot ostala evropska mesta s hitrim načinom življenja, pa je tudi njih preplavil sodoben urbani trend pitja kave na poti (eng. »Coffee to go«) in vzporedno z njim se je pojavila poplava priročnih lončkov za enkratno uporabo. Utopičen prvi vtis in laskavi naziv Freiburga je tako ob stilu življenja »uporabi in odvrzi« hitro bledel.

Župan Dieter Salomon je težavo zaznal, jo sprejel kot izziv in se zavzel za posebno kampanjo v sklopu Evropskega tedna zmanjševanja odpadkov 2016. V sodelovanju z ASF, javnim podjetjem, ki je zadolženo za čistilna dela ter zbiranje, obdelavo in preprečevanje odpadkov, je v roku štirih mesecev našel rešitev. Logično alternativo so videli v povratnih kavnih lončkih. Projekt je zaradi dobrega odziva prebivalcev in velikega zanimanja medijev novembra 2016 tudi uradno zaživel pod imenom FreiburgCup.

In kako deluje? ASF brez plačila zagotovi lončke za ponovno uporabo vsem kavarnam in trgovinam, ki so vključene v sistem FreiburgCup. Promocijo le teh širijo s plakati in
nalepkami, ki nagovarjajo kupce k njihovi uporabi. Podjetje spodbuja, da se uporaba nepovratnih lončkov popolnoma opusti, vendar je izbira nazadnje prepuščena samemu potrošniku. Z izbiro FreiburgCup kupec vplača varščino v višini enega evra, znesek pa mu je povrnjen ob vrnitvi lončka v katerikoli sodelujoči trgovini ali kavarni, te pa tudi poskrbijo, da se vrnjeni lončki ustrezno operejo in pripravijo za nadaljnjo uporabo.

V primeru da posamezni prodajalni lončkov zmanjka, podjetje priskrbi nove, vendar se je v praksi izkazalo, da sistem kroženja lončkov deluje v ravnovesju. Podjetju ASF je tako uspelo po letu in pol od zagona projekta doseči tri glavne cilje: potrošnikom je ponujena alternativa lončkom za enkratno uporabo, zahvaljujoč alternativi se je zmanjšalo smetenje v mestu, FreiburgCup pa je tudi znatno pripomogel k ozaveščanju o problematiki kavnih lončkov za enkratno uporabo in potrebi po spopadu z njimi.

Prevod: Anja Bašin, vir: Zero Waste Europe

Projekt Plastika naša vsakdanja delno financira

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
$10 $20 $30
Name *
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
Loading...