Ribno piše uspešno zero waste zgodbo
Leto, ki ga ne bomo pozabili
Leto 2020 si bomo prav vsi zapomnili za dolgo časa. Kriznih obdobij v gospodarstvu smo navajeni že od prej, da pa le-te povzroči epidemija virusa, pa je za vse nas nova realnost.
V ospredje prihaja poleg ohranitve delovnih mest tudi drugačna skrb za zdravje, ponovna prevetritev naših vrednot in razmislek o tem, kako naprej.
Dodaten zelo slab stranski učinek spremenjenih razmer je tudi enormno povečanje odpadkov. Pri tem ne mislimo samo na maske in rokavice, ampak predvsem embalažo za enkratno uporabo, ki je postala nujni preživetveni pripomoček za gostince. Malice in kosila na krožnikih za lepo pogrnjeno mizo so nadomestile razne škatle – kartonske, plastične ali iz biorazgradljive plastike. Če temu dodamo še pribor in prtičke in plastične vrečke, si lahko kar predstavljamo, kaj kupci poleg hrane prinesemo v svoj dom! Vse to so izdelki, ki jih zavržemo takoj po uporabi.
Zero waste turizem
V takih časih je strategija zero waste še toliko bolj pomembna. Takrat se tudi pokaže, da so se tista podjetja, ki so že pred tem sprejela določene zaveze strategij zero waste, drugače in ustrezno odzvala na nove zahteve in izzive. Zakaj? Ker imajo pri uvajanju sprememb in odzivanju na spremembe ves čas pred seboj vidik ravnanja z odpadki, zmanjševanja odpadkov, ponovno uporabo, predelavo itd.
Ekologi brez meja kot nacionalna organizacija Zero waste za Slovenijo svetujemo hotelom in restavracijam pri sprejemanju zero waste strategij. Priporočamo ukrepe in usmerjamo, da organizacija doseže kriterije za podelitev naziva Zero waste hotel/restavracija. S tem se seveda delo organizacije ne konča, Ekologi brez meja pa vsako leto skrbno pregledamo prejemnike naziva in preverimo ali še delujejo v skladu s sprejetimi kriteriji.
Kaj se dogaja v Ribnem?
V mesecu oktobru smo tako ponovno obiskali Hotel in glamping Ribno. Poleg skrbnega pregleda, ki vključuje tudi tehtanje nastalih odpadkov, smo se seznanili tudi z ukrepi, ki so jih uvedli v času krize. Še enkrat smo dobili potrdilo, da je poleg premišljenih ukrepov in spremembe organizacije dela, zelo pomembno tudi komuniciranje tako znotraj podjetja kot predvsem z gosti.
Skupna količina ustvarjenih odpadkov v hotelu ne pove veliko, saj je večji del odvisen od števila gostov, zato je potrebno izdelati preračune na enega gosta. Izračuni pokažejo celovit pogled na točke v hotelu, kjer nastaja največ odpadkov in katere vrste so. Če je povprečna količina odpadkov na gosta v hotelih na evropski ravni preko 1 kg na gosta/noč in skupni delež mešanih odpadkov približno 44 %, pa so rezultati v Hotelu Ribno že na zavidljivi ravni. Količina skupnih odpadkov je 0,415 kg na gosta/noč, skupni delež mešanih odpadkov pa samo 7,9 %. Zanimivo je tudi to, da večinski del teh mešanih odpadkov ne ustvarijo v hotelu, ampak jih tja prinesejo gostje.
Pomembno je tudi poudariti, da so v času, ko večina zaradi koronske krize ustvarja več odpadkov, v hotelu poskrbeli za ukrepe, ki so količino odpadkov celo zmanjšali. In za to jim ni bilo potrebno investirati dodatne opreme, to so dosegli le z nekoliko spremenjeno organizacijo dela in pravilnim komuniciranjem.
Tudi sicer Hotel in glamping Ribno vsak dan znova dokazuje, da pridobitev naziva Zero waste hotel ni cilj, temveč le potrdilo, da si se odločil za drugačno pot. Ne glede na odlične rezultate glede manjše porabe vode, elektrike, manj ustvarjenih odpadkov, uporabe lokalno pridelane hrane ipd., je nešteto možnosti za izboljšave.
Zero waste je pot, ne cilj
Do konca leta načrtujejo dvajsetim popolnoma prenovljenim sobam dodati še naslednjih 20. V toplih, prijaznih sobah se gost počuti bolje kot doma. Vsak kos pohištva je ročno narejen iz masivnega lesa v domači mizarski delavnici. Kje drugje ste še naleteli na lastnika hotela, ki iz svoje pisarne, kjer skrbi, da vse poteka po načrtih, stopi v prostem času še v bližnjo mizarsko delavnico, vzame v roke dleto, žago ali kladivo in iz odsluženih starinskih lesenih vrat skrbno izdeluje jedilno mizo?
Tudi prenovljena jedilnica je postala prostor, kjer za mizo, izdelano iz velikega koluta za električne kable, ješ lokalno pridelano hrano in beseda kar sama steče o starih zgodbah, ki jih je ta hotel poln, nanj pa spominjajo stare črno bele fotografije.
Poznate zgodbo, ko je Haile Selassie (cesar takratne Abesinije) leta 1935 obiskal Bohinj? Kako so ga lokalni veljaki gostili in častili, pa tudi občudovali, ker se je tako hitro naučil plesati polko? In kaj se je zgodilo po tem, ko so ugotovili, da je lažni cesar v resnici fant z Bleda? S takšnimi in drugačnimi zgodbami se srečate na vsakem koraku.
Za zdravje okolja in ljudi
Hotel Ribno v zadnjem času privablja vse več gostov, ki so jim blizu zdrav in športni način življenja. To je povezano tudi z dejstvom, da je hotel postal član mednarodnega združenja za gorsko in cestno kolesarstvo, kar pomeni, da je kolesarskim gostom na voljo vse, kar potrebujejo za svoja kolesa (prostor za shranjevanje, popravila, čiščenje, ključavnice itd). Za gosta je pripravljen nabor organiziranih kolesarskih tur po bližnji in daljni okolici.
Vse našteto je srž zero waste načina življenja – vpetost v lokalno okolje, zdrava hrana, ponovna uporaba, naravni materiali, manj odpadkov in pravilno ločevanje. Gostje, ki prihajajo v Ribno, to cenijo in s svojim pozitivnim odnosom do okolja soustvarjajo uspeh.
Če ste tudi vi razmišljali, da bi zero waste strategijo vnesli v svoje podjetje, hotel, apartma ali restavracijo in potrebujete pri tem našo pomoč, nam pišite (info.zws@ebm.si) ali nas pokličite (040 255 433).
Piše: Helena Nieboer, foto: Helena Nieboer, Žaklina Žnajder, Katarina Strgar