Zero waste turizem: nad odpadke z dogodki in podatki
Začeli smo s skodelico kave na sončni terasi Knjižnice Radovljica, nadaljevali z okroglo mizo in predstavitvijo dobrih praks zmanjševanja odpadkov in stroškov prek uvajanja zero waste strategije, zaključili pa na Ribnem, kjer so prelepi razgledi, urejena okolica in impresivni rezultati marsikoga pustili brez besed. Ponedeljek, kot se spodobi.
Za zgoraj opisani dogodek, ki smo ga poimenovali Zero waste v turizmu, smo združili moči s Komunalo Radovljica in Javnim zavodom Turizem in kultura Radovljica. Naš namen je bil čim več ponudnikov namestitev, gostincev in organizatorjev dogodkov v radovljiški občini navdušiti za sprejete zero waste strategije. Sodeč po vključevanju ponudnikov v okroglo mizo, na novo spletenih povezavah med udeleženci in številnih vprašanjih o postopku pridobivanja certifikata, lahko rečemo, da je bil dogodek uspešen.
foto: Alja Miklavčič
Podobno kot februarja na Dolenjskem, ko sta se prva dva gostinska ponudnika pridružila zero waste poti, smo na okrogli mizi pod taktirko Katje Sreš, predsednice Ekologov brez meja, ugotavljali, da čeprav se organizacije za zero waste odločajo zaradi različnih vzgibov, prinaša ta odločitev številne prednosti. Jože Mrak, lastnik zero waste Gostilne Mrak, je opisal pot pridobivanja naziva in pojasnil, kako je bil včasih zabojnik za mešane odpadke pri njih zvrhan, zdaj pa je odpadkov veliko manj. Zmanjševanje količine odpadkov ter optimizacija porabe vode in energije pa seveda prinašajo tudi prihranke. Matija Blažič, lastnik Ribno Alpine Resort, ki se je na zero waste pot podal že nekaj let nazaj, opaža, da jim certifikat prinaša pomembno medijsko odmevnost, zelo pa ga cenijo tudi gostje, še posebej tisti iz zahodne Evrope. Nataša Šip iz predstavništva Evropske komisije v Sloveniji, ki so letos odpadke zmanjševali na dogodku ob dnevu Evrope, pa je povedala, da so se za certifikat odločili zaradi kredibilnosti, že v prvem letu pa jim je uspelo doseči zastavljene cilje.
Ana Golja, vodja zero waste turizma pri Ekologih brez meja, je poudarila pomen komunikacije čez celoten proces, še posebej pa je to pomembno ob uvajanju novosti. S tem so se strinjali tudi udeleženi ponudniki namestitev in organizatorji dogodkov, sploh tisti, ki so v preteklosti že skušali uvajati trajnostne novosti, kot so npr. pralni kozarci z vračilom kavcije. Okrogla miza je prerasla v zanimiv pogovor med gosti in udeleženci, kjer smo ponovno ugotovili,da je ključ do uspeha v povezovanju ponudnikov med seboj in z drugimi organizacijami – marsikateri izziv lahko (veliko bolje) rešimo skupaj.
Raziskava o ravnanju z odpadki v ljubljanskih hotelih
Skoraj sočasno je potekala predstavitev prve raziskave projekta za podporo izvajanja zero waste strategije pri ljubljanskih ponudnikih hotelskih namestitev. Študentje oddelka za geografijo UNI LJ so s pomočjo Turizma Ljubljana, Voka Snage in nas med hoteli izvedli intervjuje, v petih pa tudi lastnoročno ugotovili sestavo mešanih odpadkov. Slednja je bila v povprečju precej slaba, to je, večino odpadkov, ki so končali med mešanimi odpadki, bi lahko zbrali ločeno. Podrobnejši rezultati so na voljo, analiza pa je dala jasen signal, da se na tem področju da narediti še veliko!
foto: Ana Golja
Pišeta: Barbara Kirn in Jaka Kranjc