Organizatorje prireditev želimo spodbuditi in vključiti v prehod v zeleno gospodarstvo ter trajnostno upravljanje z viri preko preprečevanja nastajanja odpadkov, ponovne uporabe in recikliranja. Izdelali smo splošne smernice za Zero Waste prireditve in jih prenesli v prakso preko pilotnih primerov. Na osnovi zbranih gradiv, primerov dobrih praks, obiskov in pilotnih primerov za ciljne skupine izvajamo delavnice in individualna svetovanja.
Z vpeljavo slovenskega naziva se boste naučili, kako boljše ravnati z odpadki in zmanjšati njihovo količino. V pridobitev naziva je vključeno podrobno poročilo in izobraževanje za zaposlene s ciljema 90 % ločevanja odpadkov, 30 % zmanjšanja ustvarjanja odpadkov ter porabe vode in energije (kar je lahko odlična osnova za pridobitev certifikata). Po drugi strani je Zero waste poslovni certifikacijski sistem neodvisen, s tretje strani ocenjen certifikacijski standard, zasnovan, da pomaga podjetjem in organizacijam preseči EU in nacionalne predpise ter da spodbuja uvedbo učinkovitih sistemov, ki varčujejo z naravnimi in gospodarskimi viri, ter krepi pozitivno podobo podjetja/organizacije. ZW poslovno certificiranje lahko opravljajo samo strokovnjaki, ki jih je akreditirala Mission Zero Academy (MiZA), ki nadzirajo celoten postopek certificiranja, spremljajo skladnost in sistem naprej razvijajo. Ambiciozen certifikacijski postopek, zasnovan na ideji zmanjševanja odpadkov in preseganju cilja 90 % ločeno zbranih odpadkov, je sestavljen iz štirih korakov (izraz interesa, implementacija, certificiranje in letne izboljšave). Vključuje stalno podporo strokovnih mentorjev in vsebuje tako splošne kot kriterije, prilagojene različnim sektorjem (mdr. hotelom, restavracijam, prireditvam, pisarnam). Ena zvezdica pomeni dobro prakso, dve najboljšo prakso na državnem nivoju, tri pa najboljšo na evropskem.
Uvajanje strategije ravnanja z odpadki z vključenim ogljičnim odtisom ter vključenim zero waste poslovanjem in načinom nabave v nastanitve prinaša številne poslovne in okoljske koristi – tako za lastnika kot za zaposlene in tiste goste, ki cenijo okoljsko odgovorna prizadevanja ponudnikov turističnih storitev. Strategija vključuje kratek uvod, vpogled v področje odpadkov v Sloveniji in Evropi, navezavo na ogljični odtis, pregled stanja odpadkov v organizaciji, cilje in pregled ukrepov za dosego ciljev, vključno s komunikacijskimi ukrepi.
Bi namesto predavanja raje organizirali okroglo mizo na temo zero waste turizma, HoReCa sektorja ali prireditev? Ekologi brez meja letno organiziramo, moderiramo ali sodelujemo pri več 10 različnih okroglih mizah. Da bi obiskovalci dobili izkušnje iz prve roke, vam lahko priporočimo tudi predstavnike primerov dobrih praks, s katerimi sodelujemo. Strokovne dogodke smo med drugimi organizirali na Bledu in v Radovljici.
Bi si radi ogledali, kako izgleda zero waste hotel, restavracija, prireditev ali vse našteto? Pišite nam za ponudbo.
Potrebujete izdelavo komunikacijske strategije za komuniciranje okoljskih ukrepov, pomoč pri pripravi komunikacijskih materialov (npr. besedila za splet, različni promocijski materiali), pomoč pri organizaciji srečanj z novinarji, dodatnih svetovanj, izobraževanj, usposabljanj zaposlenih? Pomagamo in svetujemo vam lahko tudi pri tem.
Ali poznamo vse pasti sodobnega turizma? Na predavanju bomo razmislili o pozitivnih spremembah, ki jih lahko uvedemo kot ponudniki, si odgovorili na vprašanje, kakšnega gosta si želimo in kako ga privabiti k nam ter spoznali možnosti in postopke za dodelitev naziva zero waste hotel/namestitev/restavracija.
Ponudnike nastanitev želimo spodbuditi in vključiti v prehod v zeleno gospodarstvo ter trajnostno upravljanje z viri preko preprečevanja nastajanja odpadkov, ponovne uporabe in boljšega ločevanja odpadkov v sklopu delovanja in ponujanja njihovih storitev na trgu. Predstavili jim bomo koncept zero waste, kje so priložnosti in potenciali za njegovo vključitev v turizmu ter dobre prakse iz tega področja, npr. katere so alternative plastiki oz. izdelkom za enkratno uporabo.
Modul izobraževanja na področju trajnostnega poslovanja v turizmu. Vsebine so plod večletnega delovanja na področju preprečevanja nastajanja odpadkov, izvajanja nacionalnih in evropskih projektov, sodelovanja s podjetji in javnimi ustanovami ter s sorodnimi organizacijami po svetu. Predavanja lahko izvedemo vsako posebej po vaši potrebi ali kot celoviti modul, tematsko razporejen skozi 3 dni izobraževanja, kjer si predavanja tematsko sledijo v zaporedju spodaj opisanega modula izobraževanja za ekološki management v turizmu.
Predavanje na poljuden način razlaga, kateri so aktualni okoljski izzivi, ter spoznava s pojmi, kot so podnebne spremembe in krožno gospodarstvo. Kaj lahko kot posamezniki naredimo za okolje, kako prilagoditi naše poslovanje, aktivnosti in kje se skrivajo rešitve za planet in ljudi? Kje so priložnosti in potenciali za vključitev okoljskih praks v turizmu ter dobre prakse iz tega področja, npr. katere so alternative plastiki oz. izdelkom za enkratno uporabo in podobne uporabne vsebine.
Predavanje nam odgovarja na vprašanje ali poznamo vse pasti sodobnega turizma? Turizem je gospodarska panoga, ki velja za eno izmed največjih onesnaževalcev okolja. Prispeva kar 8 % vseh svetovnih izpustov toplogrednih plinov in prispevek turizma h globalnemu segrevanju je ocenjen na 12,5 %. Spoznali bomo negativne in pozitivne učinke turizma in jih ovrednotili. Premislili bomo o pozitivnih spremembah, ki jih lahko uvedemo kot ponudniki, si odgovorili na vprašanje, kakšnega gosta si želimo in kako ga privabiti k nam ter spoznali možnosti in postopke da bi kot organizacija bili čim bolj trajnostni.
Spoznali bomo koncept zero waste (nič odpadkov), kot tistega dela krožnega gospodarstva, ki se ukvarja z odpadki. Seznali se bomo z zero waste hierarhijo, pomenom preprečevanja odpadkov in nenehnega izboljševanja ter prepoznavanjem koristi tega koncepta, dotaknili se vseh najbolj aktualnih tem – plastike za enkratno uporabo, hitre mode, zavržene hrane, digitalnih odpadkov ter s primeri HoReCa sektorja, ki ta koncept uspešno uporablja v svojem poslovanju.
Svet se utaplja v odpadkih, mikroplastika je povsod, podnebne spremembe pa že vplivajo na naša življenja. Ocenjeno je, da turistično gospodarstvo ustvari 35 milijonov ton odpadkov letno. Na voljo imamo dve odločitvi: obupamo ali pa poskusimo narediti vsaj kak korak, ki bo blagodejno vplival na naše okolje, zdravje in denarnice. Delavnica se bo posvetila konkretnim odpadkom, ki nastajajo v podjetju, ter načinom za njihovo preprečevanje.
Cilj predavanja o zavrženi hrani je spoznati, kje na poti od vil do vilic nastajajo zavržki ter zakaj in kako lahko to omilimo/preprečimo. Poudarili bomo problematiko nastajanja zavržkov hrane v restavraciji, ker imamo tukaj največjo moč vpliva in podali praktične nasvete za preprečevanje nastajanja zavržkov, ozaveščanje gostov in možnosti za donacijo viškov. Posvetili se bomo tudi pomenu lokalno pridelane hrane in prehrane rastlinskega izvora.
V zadnjih desetletjih se je plastika razširila na vsa področja našega življenja. Čeprav ima izjemne lastnosti, je vir enega izmed največjih okoljskih problemov današnjega časa. Na predavanju razložimo, iz česa je sploh plastika, katere vrste plastike so najpogostejše, kakšen je njen vpliv na okolje in zdravje ter kaj je rešitev plastičnemu onesnaževanju ter kaj kot turistični subjekt lahko naredimo, da jo zmanjšamo.
Poraba vode se je v zadnjih 100 letih povečala za šestkrat. Ocenjeno je tudi, da se povprečno v enem nastanitvenem obratu dnevno porabi 300 litrov vode na gosta. V prihodnosti se ta statistika ne bo zmanjšala, saj je trend potovanj turistov naraščajoč, zato je statistika še bolj zaskrbljujoča. Na predavanju bomo med drugim izvedeli, katere naše dejavnosti porabijo največ vode, kaj vodo onesnažuje in kako na vodne vire vplivajo podnebne spremembe. Kako lahko kot posamezniki in turistično podjetje najbolj učinkovito zmanjšamo porabo vode in naš vodni odtis.
Turizem je porabnik velikih količin naravnih virov, kot so energija, voda, zemlja, zrak, katere se izčrpava ali onesnažuje. V okviru trajnostnega razvoja sta zmanjšanje porabe energije in izboljšanje energetske učinkovitosti prepoznani kot globalni prioriteti. Mednarodni turistični prihodi se iz leta v leto povečujejo, turizem pa beleži rast porabe energije. Turizem mora prepoznati svojo vlogo v trajnostnem razvoju in pomembno prispevati z uporabo obnovljivih virov energije in energetsko učinkovitih tehnologij. Skozi predavanje bomo raziskali, kaj lahko hotel naredi, da zmanjša porabo energije.
Osnova za zmanjševanje odpadkov je pametna nabava. Ali se zavedate, na katere pasti lahko naletite pri nabavi? Veste, katera je embalaža najbolj trajnostna? Kako se lahko izognemo in zakaj je pomembno, da se izognemo odvečni embalaži? Naučite se upoštevati zero waste hierarhijo pri nabavi ter si zmanjšati stroške za odpadke in nabavljati boljše izdelke.
Komuniciranje je ključen del vsega, kar naredimo na področju trajnosti. Ali se zavedamo, kako lahko komuniciramo naše ukrepe in rezultate brez zelenega zavajanja? Cilj predavanja je zgraditi učinkovito komunikacijo z zaposlenimi in gosti ter spoznati primere dobrega in slabega komuniciranja.